dinsdag 14 april 2009

Koper


Vroeger keek ik neer op majorettes. Zij waren alles wat ik niet was. Luchtig en zwaaiend op witte rijglaarsjes, in veel te korte rokjes die om verkrachting riepen, of op z’n minst op billenkoek. Je kon aan hun gezichten ook zien dat zij de klassiekers nooit zouden lezen. En aan hun billen zat zich al dat lillend stukje zitvlees te ontwikkelen in een veel te spannende nylonpanty.

’t Is heel vreemd maar de laatste tijd wil ik alsmaar vaker majorette zijn. Met een zilveren stokje oefenen voor de kermisdagen en aan niets anders moeten denken dan: blijft mijn stokje wel in de lucht? Daarom zoek ik een fanfare.
Ik weet het, fanfare is grotesk. Fanfare is kitsch. De fanfare trommelt, rinkelt en blaast en de blazers stinken naar bier, trommelaars ook. Dat maakt haar sympathiek. De fanfare marcheert in militaire marche en ze heeft een triangel. Haar repertoire varieert van fanfare tot fanfare, van Eine kleine Nachtmusik tot Jailhouse Rock, maar fanfare betekent altijd feest. Soms ook begrafenis. Best ook een beetje feest natuurlijk, zolang je niet achter de fanfare aan moet lopen, maar lekker slapend in je gesatineerde kist de eeuwige rust wordt ingeblazen.



9 opmerkingen:

In de ruimte zei

Ik kan het me levendig voorstellen. Groeten en bedankt.

koen zei

Ik deel uw droom. Mooi!

ggossye zei

'fanfaresk' mag voor mijn part in de van Dale....iedereen voélt gewoon wat dat inhoudt, zo'n begrip....
En déze maand nog koop ik een trompet, zeker weten....
X L

Masjenka zei

Aan die trompet zult ge nog veel plezier beleven. We kunnen intussen ook de majorettenlaarjes eens aanknopen.

Anoniem zei

Neerkijken op majorettes heb ik nooit gedaan. Ik keek meestal naar de benen.

Ben Hoogeboom zei

Ik heb dezer dagen een reactie gegeven op een blog van een transvestiet. Een echte, bedoel ik, geen varieté-artiest.
Daar moet ik altijd aan denken als ik aan een fanfare denk, aan een majorettecorps. Ik bedoel, dan denk ik aan de varieté-transvestieten. Waarom, dat weet ik niet.

Hadriana zei

Het is lang geleden dat ik voor het laatst een fanfare heb gezien met majorettes.
Ik heb nooit op majorettes neergekeken, dat niet maar ik heb nooit begrepen waarom een meisje achter de fanfare aan zou willen huppelen in een pakje met witte laarsjes.

bastardo zei

de fanfare "Vooruit met de Kuit" lijkt met iets voor jou.
Ge-epau(o)-letterd majorettert en retteketettert deze guitige straatsteenhotemetotenbende hartenstelend en stoetsgewijs door stad en over wallen

Masjenka zei

Met een stokje?