woensdag 4 februari 2009

Crisis

Geachte,

In de Streekkrant , Regio Vlaamse Ardennen las ik vandaag uw advertentie: ‘DRINGEND! Klassedame gezocht voor lucratieve post in nette zaak. Aziatische afkomst geen bezwaar’.
Ook verleden week en de week dààrvoor en ja zelfs alle weken voordien zag ik uw oproep staan.
Vanwege de dringendheid zit u dus in hoge nood. U heeft nog steeds geen klassedame gevonden, u blijft zoekende. Nu, dat hebben wij dan alvast gemeen want ook ik ben zoekende. Werkzoekend.

Eerst heb ik jaren in de creatieve branche gezocht en soms ook gevonden. In de talen, de beelden, de reclame enzomeer, maar bijzonder creatief ging het daar toen niet echt aan toe. Het was daar een beetje een kleffe boel, een mannenzaak met veel geblaat en weinig wol. Men keek er meer naar je boezem en je kont dan naar je creaties, je durfde je er niet bukken. En dat heb ik toen allemaal met de glimlach opgevangen. Klassedame dus.

In het arbeiderscircuit zat ik meer in mijn element. Men moest er aan de band hartelijk lachen om mijn grappen. Er kon tenminste hartelijk gegrapt worden, dat was een hele opluchting. Men maakte wel schalkse opmerkingen over je boezem maar men kneep niet in je kont. Althans niet in de mijne. ‘Masja, zeiden mijn collega’s, wij knijpen niet in je kont omdat wij je respecteren. Je bent een klassemadam’. Daar hebt u het weer.

Vanmiddag zag ik uw advertentie voor de tiende keer in de Streekkrant staan en ik vroeg aan mijn lief: ‘Lieveling, ben ik een klassedame?’. Ik was de patatten aan het schillen.
Hij kreeg de slappe lach. Ik voelde me daar eventjes onzeker van maar ik lachte mee tot hij helemaal uitgelachen was. Klassedame dus.
‘Koningin op straat, prinses in de keuken, hoer in bed, en daarbij nog verstand, riep hij, helemààl uw profiel!’. En hij kan het weten. Kenner in alle soorten van dames.

Hierbij dien ik mij aan als sterke kandidate voor uw lopende vacature voor klassedame in uw nette zaak.
Bovendien uit de streek, gevaccineerd en in het bezit van rijbewijs B.
Ingesloten mijn curriculum en bewijs van goed gedrag en zeden.

Hopende op ….enz…
Hoogachtend….

Masja Smirnova Smolenskaja

6 opmerkingen:

Ben Hoogeboom zei

Wat een heerlijk verhaal, Masjenka!

koen zei

Ben ook al jaren op zoek naar een betrekking..
En dat je een klassemadam bent weten we natuurlijk al jaren.

Yves zei

Mooi verhaal met klasse ! Heb deugdig moeten lachen.
PS : Dat vals bewijs van goed gedrag en zeden, daar heeft Koen zeker voor gezorgd ?

ysabel zei

en heb je de job ondertussen? ;-)

Anoniem zei

Je ziet zo waar dat gaat op uitdraaien: een jobadvertentie en een werkzoekende minder. Het leven kan mooi zijn.

ggossye zei

't Blijft gelijk crisis op uw blog...
Vandaar dat ik u porporpor...want lezen wil ik, weer en meer jou lezen, Matille...schrijveschrijve asjebliefffffffffffff
bizou you